Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Syg Anak Ummi

Lilypie Premature Baby tickers
Lilypie Maternity tickers

Monday, October 10, 2011

Kehamilan yg tidak dijangka

yer seperti yg korang dah tau...Alhamd maz pregnant utk yg ke 2... Syukur2...

sungguh tak ku sangka!hehehe...mengapakah?

nak tau ceritanya...begini....

saya last period, seingat saya bulan July aritu....delay utk next month test.....tapi adalah -ve...

ok noted...dan tak kisah coz period saya memang jenis berterabur...biasa paling lewat sebulan pun pernah....tu yg xkisah pun....

tunggu2...bulan Aug....tak jugak mai....ce try check lagik... yes dan -ve lagik...udah risau ni...tak pernah la lewat cenggini...tapi masih wat dek jerla....



dan utk kali ke3 tahun berturut2...saya dapat posa penuh...weee.....suka2....sebab?? 1st dulu pregnant gak..tapi gugur....next pregnantkan farah....yg 3rd ni xla pulak pregnant....heehehe

masuk hujung bulan sept... buat keputusan nak jumpa Dr....pergi klinik biasa jerla, check Dr..buat lagi test upt...same gak...biasalah kalau pergi klinik biasa, apa sgtla yg boleh Dr suggestkan, dahla Dr muda belia jer...

so, next week decide g jupe Gynea...nak jumpa yg biasa saya wat treatment dulu, tapi takde pulak.so jupe Dr baru kat ctu. check scan ikut bawah (bukan kat perut tau). Dr kate tak pregnant tapi macam ada cyst sket. ok noted. Dr cakap tak bahaya coz kecik jeh...

ok then Dr tanya itu, ini, last2 dia tanya u nak makan ubat mana 1..dia bg 2 choice..boleh?? sapa yg Dr nih? muahaha.....konpius ya di situ...hentam ajelah...saya choose dhupaston coz dulu pernah makan dgn Gynea yg saya biasa wat treatment. tapi cam lupa function ubat tu ape.
Dr kata kalau lepas makan dalam masa seminggu tak period, dtg lagi.

me n hubby decided to come again, tp nak jumpa Gynea yg biasa tu. bila jumpa ceritala apa masalahnya semula. Dr pun pelik, siap kata I rasa u pregnant la sebab patutnya dah period. dalam hati saya, no la Dr., memang tak amek port pun Dr cakap. then dia suruh saya collect urine, dan buat scan...TGV ke TGS tah namanya,,..ok dgn rela hati buat sambil dalam hati macam takde perasaan ape2...tup2..tahniah u pregnant. Gulp!!..biar betik Dr nih??...memang mata pun dari td duk fokus kat screen...memang nampak ada kantung cenonet jer... Subhanallah!!...

en hubby dah tersengeh2 kat sebelah...bangga la tuh!..heee...Dr berkali2 cakap tahniah...saya? masih terkejut dan tak sangka..sebab?? memang dok set kat mind tak pregnant..tu yg masih di awang2an bile dengar Dr cakap.. eckeli ubat tu ada 2 function, utk period & kuatkan rahim..

Dr suruh dtg lagi minggu depan utk confirmkan kandungan tu betol2 menjadi ke tak. sebab tak nak jadi macam yg 1st dulu.... saya redha & bersedia dgn segala kemungkinan...

Nak jadi cerita, 6hb Oct aritu pergi lagi dan Alhamdulillah progress memberangsangkan...Dr suruh dtg 2 minggu lagi utk confirmkan ukuran janin berapa minggu. sebab saya kan tak period, so memang tak bolehla nak ukur kandungan saya berapa minggu.. =)

dan sekarang memang dah terasa mual2 tapi tak muntah, letih, angin penuh kt perut (gastrik gtula), nak sendawa je kejenya & macam2 lagi...makan pun tak semua bleh masuk. beza sgt masa ngandungkan farah...masa farah dulu tolak batu kayu jer..hehe...cume certain bau jer tak tahanla...

Apepun bersyukur sgt, rezeki dari Allah. masa nak dapatkan Farah dulu macam2 usaha, yerla saya kawen dekat 3 thn baru Farah lahirkan.. =)..kali ni, Alhamdulillah.. Sesungguhnya Allah tahu apa yg terbaik. Semoga Dia memberi kesihatan yg terbaik buat saya, anak2 & keluarga...Amin

11 comments:

  1. Assalamualaikum.

    Tahniah Kak Maz! Seronoknya. Nailah ni sorang pun masih belum ada rezeki lagi. Huhuhu.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah kan kalau tau..awal2 dah g test urine.ehehe.mmg betul tu Allah tau apa yg terbaik utk kite.jd...jaga diri sebaiknya jgn lasak2 :)

    ReplyDelete
  3. nailah: thanks dear..Alhmd...takpe enjoy dulu yer..hehe..Insy sampai masa nekla plak nanti..akak doakan naikla preggy dlm thn ni gak..Amin3...

    mrsengineer: thanks dear

    k.izan: thanks dear sis...seronok campur terkejut & terkulat2 masa dpt brite tu..frankly memang tak ready masa tu, tp Alhamd ni dah ok.. =)

    ratu: thanks dear sis..Insy akan jg diri...tp kena kejar farah jerla..merangkak tanpa sempadan dah..hehe

    ReplyDelete
  4. tahniah maz!!!
    sebak aku baca.. semoga kali ni rezeki ko bertambah2..insyaAllah.. take care tau..

    ReplyDelete
  5. thanks buddy...aku doakan yg terbaik gak tuk ko... =)

    ReplyDelete
  6. tahniah :)

    jaga diri&kandungan baik2.

    ReplyDelete