Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Syg Anak Ummi

Lilypie Premature Baby tickers
Lilypie Maternity tickers

Thursday, December 29, 2011

My Pregnancy..



lama plak rasa tak cerita pasal kandungan saya. Alhamdulillah kandungan sihat. baru minggu lepas buat check ngn gynea. for info, saya check kt klinik gomen & hosp swasta. masa baru2 dapat tau hamil yg ke2, cam malas je nak g gomen. malas sebab kena tunggu turn. org ramaikan, biasa hubby akan kuar pagi2 amikkan no dlu. then baru saya g. skrang pun still camni. (selagi masih rajin menunggu)hhehehe... g swasta pulak sebab scan & dari citu leh nampak detail perkembangan bb kan.

Alhmd..kandungan minggu ni dah masuk 18 minggu. kejap jer masa berjalan. perut pun dah ketara bulat. nak dukung farah pun kadang2 jer. coz kadang macam tak larat & senak. tapi saya tetap beri perhatian utama kt farah. saya syg sgt kt dia (sape tak syg anakkan> =p) sementara adik dia lom kuar nih, saya nak manjakan dia puas2. (pas dah kuar pun leh je manja puas2 lagik =)) dlm masa yg sama tak lupa jugak yg kt dlm perut nih..hehehe... rezeki Allah, InsyaAllah saya takkan sia2kan anugerah yg diberi ni.

masa tgh bulan ade g check up kt gomen. misi suruh minum air gula coz farah dlu lahir kecik. 2.45kg. tapi pada saya memang beratnya ok jer selari dgn usia dia, coz farah kan keluar awal 36wks 5dys. kalau ikut chart ok je kot.ntah..diorang takut saya ada kencing manis. tu yg kena gak 1st time minum. cam hampeh je rasa..haha..pastu pening2 dah kena tunggu sebab ada regular checkup pulak pastu. tak taula nape haritu. bacaan gula tinggi dan BP pun tinggi.





saya ckp kt misi stress kot sebab hubby stuck kt laut..hehe..tu bp tinggi sket dlm 140/86. tapi bile pastu kena jumpa Dr., ok pulak. turun dah. konpius2..heheh..yg pasti pas balik minggu depannya kena amik bacaan BP 2x p/week & bacaan gula dlm darah. so far ok jer..syukur2..masa ngandungkan farah Alhmd memang takda masalah pape. yerla lain anak, lain ragam ngandungnya.

muka dah makin lebar. idung pun dah mengembang..hahahaha..huduh la jugak. selera mkn dah bertambah baik. tp still kena kawal xnak nanti terover berat. c pic kt bawah, lebar sudah (saje je amek pic dari jauh, klu dekat lagi terserlah). haritu scan Dr mcm dah bleh agak jantina bb, tapi tak kompem lagi, so nantilah simpan dulu yer..weeee....

6 comments:

  1. 18 minggu sudah kejap je...byk kan minum air kosong yer...sy ingat nanti kalau pregnancy kali ke 2 pun nak check gomen bila dah 6 bulan

    ReplyDelete
  2. aah tula, sis mimi pun dah dekat2 due kan.. =).. thanks 4 d advice,..tula gomen ni ok cuma tang nak tunggu turn ni ade maless sket..hehe

    ReplyDelete
  3. salam maz, tahniah. hah, hidung mengembang yer, babyboy neh eak. hehe. take care tau maz.

    ReplyDelete
  4. wlam, tu la muka idung sume dah start ngembang...bb ape tuh?, lom leh ckp lg...hehehe

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah dah masuk 18weeks yer.

    kecik ke 2.45kg? anak akak lg kecik si fasya tu kuar 2.3kg aje hehe...yg penting semua sihat dan selamat...

    ReplyDelete
  6. tu la Alhmd,...uik yeker...yer lar..lagi kecik dr bb maz..hehehe

    ReplyDelete