Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Syg Anak Ummi

Lilypie Premature Baby tickers
Lilypie Maternity tickers

Friday, August 12, 2011

Ramadhan & Tarawikh sebagai seorang Mommy

Salam Ramadhan buat semua...

Alhamdulillah diketemukan dgn Ramadhan lg tahun ini.... =) Selamat Berpuasa dan selamat melipat gandakan amalan wahai kawan2 semua...pejam celik dah masuk hari ke 12 kita berpuasa...

Tahun ni punya Ramadhan for sure beza sgt dgn tahun2 sbelum ni..sebab? sebabnya mestila kerana ada new member dlm family saya... cik adik manis Farah Nazirah... =)

so waktu berbuka, bersahur dan tarawikh punnnnnnn of kos la kaedah nya bertukar...weee..

Waktu Bersahur
biasa sama ada saya masak yg simple (nasi goreng atau lauk tambahan telur goreng ;p)...takpun paling sonang panehkan je lauk bbuka tuh (biasanya lauk tapau dr umah mama @ in law,.ini diorang yg offer bukan saya meminta2..) hihihi..statement anak mak.....

pastu bila waktu makan sahur ni kena take turn ye wahai kawan2... memandangkan bilik tidur kt atas, dan biasanya bb Farah tido, so saya turun dulu siap2kan makanan & makan dulu... then baru la turn en hubby....


Waktu Berbuka
hari kerja biasa berbuka kt rumah...makanan adalah dmasak simple2 saje...lauk utama biasanya dari sumber my mama dan mom in law...

kalau dulu masa idop be2, biasa gilir2 buka kt umah mama ngn in law,..tapi dah ber3 ni prefer bbuka dirumah ajelah coz ase penat sgt lah,..kalau abes tarawikh tu gedebak gedebuk 10>pm baru sampai rumah.. dah penah try 2x masa awal pose tuh..tak larat la den...sebab buat tarawikh pon take turn..hehehe


Tarawikh
masa b2 biasa g masjid...takpun bjemaah kt umah in law....dah b3 ni haruslah bgilir...dan saya setia mengerjakannya di rumah...kalau bb farah tido, boleh la saya ngn hubby bjemaah, kalau dia tak tido biasanya dia suka merengek2 kalau takda org layan, tapi kalau di layan suuukaaa sgt...ketawa tak hengat punya..hehehe

oleh sebab itu saya kena lah tunggu en hubby blk dari masjid/surau & take over jaga dia, then barulah saya bertarawikh sendiri...

oh ini sekadar berkongsi pengalaman baru saya sebagai seorang ummi, bukan bermaksud nak eksyen/riak/takbur kerana bertarawikh yer...ini juga sebagai bekongsi pengalaman utk bakal2 mommy kt luar tu... =)

sekian saja....

p/s:oh btw, utk ibu Rania AzZahra, sorry dear tag u tu tak dan nak buat la..smpai xpired dah..huhu..anyway, thanks ya, jgn serik men'tag' lagi... =)...kiz for Rania

1 comment: